Förskolan kooperativet Musicas startsida
Vår personal, bäst i hela Göteborg!

Vår personal

På Musica arbetar Elin, Anna och Johan. Elin är förskollärare och rektor för verksamheten och har sin bakgrund inom både kooperativ och kommunal förskoleverksamhet. Hon har arbetat som förskollärare i 18 år och har också en utbildning i teaterpedagogik. Elin har även ett stort intresse för musik, dans, drama och litteratur.

Anna har flera års erfarenhet som barnskötare inom kooperativ verksamhet och brinner för att se barnen utvecklas till egna trygga individer.

Johan har flera års erfarenhet som barnskötare och har ett sinne för lek och pyssel där barnen får möjlighet att utvecklas.

Vi bad personalen berätta om hur de tycker det är att arbeta på Musica:

“Något av det bästa med att arbeta på Musica är den lilla barngruppen. Här finns möjligheter att verkligen se och ge tid till varje barn och att bygga starka, trygga relationer. Med en mindre barngrupp blir det också en lugnare miljö vilket vi tycker avspeglar sig i hur barnen leker tillsammans. Leken får möjlighet att ta plats och barnen kan leka i långa perioder utan att bli störda. Samtidigt finns möjlighet att dra sig undan och vara för sig själv när behovet finns.

Med få barn har vi också möjlighet att ofta göra längre dagsutflykter, då vi äter lunch ute och är tillbaka på förskolan på eftermiddagen.

På Musica finns en fin gemenskap då alla vårdnadshavare har en aktiv roll i kooperativet. När alla är delaktiga så kan vi gemensamt skapa en riktigt bra förskola. Vi pedagoger kan komma med önskemål och idéer till olika projekt, bland annat till utemiljön, och familjerna genomför det tillsammans. Det ger en härlig sammanhållning och vi har en familjär känsla där alla ställer upp för varandra.

Vi som arbetar här har en stor frihet att planera undervisningen och utbildningen på det sätt vi vill då det är korta beslutsvägar. Rektor arbetar också i barngrupp och har därför god insyn i verksamheten.

Musica ligger nära grönområden och har en härlig gård, med skogen alldeles inpå. Lokalerna är fräscha och rymliga och vårt mysiga kök är hjärtat där vi får ta del av god, hemlagad mat. 3 dagar i veckan äter vi vegetariskt vilket passar vår verksamhet där vi vill lyfta fram hållbarhet, klimat och miljö.

Vi trivs väldigt bra här på Musica!”